Bądź na bieżąco!



Zapisz się do naszego newslettera
i ciesz się najnowszymi informacjami
z Twojego regionu.

Od dziś będziesz wiedział(a) wszystko to, co dzieje się interesującego nie tylko w Twoim sołectwie lecz także w całej Twojej okolicy. Nie zwlekaj, zapisz się już teraz!

zapisz się
Bądź na bieżąco!
zapisz się Zapisz się do naszego newslettera i ciesz się najnowszymi informacjami z Twojego regionu.
DZIŚ:
czwartek,25 kwietnia
Imienieny:
Marek, Jarosław, Wasyl
dziś
pogoda_1
°C
jutro
pogoda_2
°C
Wyznacz trasę swojej podróży
1
2
<POWRÓT
Kontrola segregacji odpadów komunalnych w gminie.
obrazek
W związku z nieprawidłowościami związanymi z segregacją odpadów komunalnych w naszej gminie przytaczam w całości informację, jaka zamieszczona została na stronie WWW Urzędu Gminy w Horodle.

" W 2019 roku w dniach zbiórek odpadów komunalnych prowadzone będą na terenie gminy kontrole prawidłowej segregacji odpadów.

Główną przyczyną podjęcia powyższych działań jest zgłaszana przez firmę odbierającą odpady niewłaściwa bądź niepełna segregacja odpadów
w gospodarstwach domowych.

Analiza sprawozdania złożonego przez firmę odbierającą odpady komunalne z terenu gminy Horodło za rok 2018 wykazała, iż masa odpadów zbieranych w sposób selektywny jest niska, a rosną ilości odpadów zmieszanych, co będzie skutkować nieosiągnięciem wymaganego poziomu recyklingu, a w dalszej kolejności nałożeniem na gminę kar pieniężnych.

Taka sytuacja spowoduje podwyższenie stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

NIEPRAWIDŁOWA SEGREGACJA

Urząd Gminy Horodło otrzymuje zgłoszenia od odbiorcy odpadów mówiące o tym, iż znaczna część mieszkańców wyrzuca cenny surowiec recyklingowy tj.: metale, aluminium, plastik czy szkło do pojemników przeznaczonych na odpady zmieszane. Nie przestrzegana jest również prawidłowa segregacja odpadów budowlanych, które trafiają do worków przeznaczonych na odpady zmieszane lub segregowane. Znajdowane są w nich styropian, płytki ceramiczne, gruz itp. Są to odpady budowlane, które należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na ul. Hrubieszowskiej 19, 22-523 Horodło, bądź wystawić w miesiącu odbioru odpadów wielkogabarytowych.

Odpady pochodzące z niewielkich remontów wykonanych we własnym zakresie przyjmowane są w ramach ponoszonych opłat. W przypadku większych remontów (podlegających zgłoszeniu lub uzyskaniu pozwolenia na budowę) lub budowy inwestor zobowiązany jest do utylizacji odpadów we własnym zakresie. Muszą być zawierane indywidualne umowy i przekazywane podmiotowi uprawnionemu do odbioru odpadów.

Odpady zielone z ogrodów, sadów warto zbierać selektywnie, ponieważ stanowią doskonały materiał, z którego można uzyskać kompost wykorzystywany do nawożenia roślin oraz polepszania właściwości gleb – dlatego należy każdą posesję wyposażyć w kompostownik.

Firma PGKiM Sp. z o.o. odbierająca odpady komunalne z terenu Gminy Horodło jest zobowiązana każdorazowo do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości segregowania odpadów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji, odbierający odpady zobligowany jest do niezwłocznego powiadomienia o zaistniałym fakcie Urząd Gminy Horodło oraz właściciela nieruchomości. W przypadku powiadomienia pracownika Urzędu Gminy przez podmiot odbierający odpady o mieszaniu odpadów przeznaczonych do selektywnej zbiórki, zostanie naliczona opłata jak za odpady zmieszane.

W konsekwencji zostanie wszczęte postępowanie administracyjne w celu wydania właścicielowi gospodarstwa domowego decyzji zwiększającej opłatę z 6,00 zł do 13,00 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej nieruchomość.

O wysokości stawki opłaty, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, decydują koszty odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, koszty tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, koszty obsługi administracyjnej systemu oraz koszty edukacji ekologicznej w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi.

Pamiętajmy, że od jakości segregacji odpadów zależy wysokość opłat jakie wszyscy ponosimy za ich zbiórkę i zagospodarowanie.

Przypominamy również o obowiązku złożenia korekty deklaracji w sytuacji kiedy nastąpiła zmiana danych mająca wpływ na wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi np. zmiana liczby osób w gospodarstwie domowym (narodziny, śmierć, wyjazd, zmiana miejsca zamieszkania) - właściciel nieruchomości, użytkownik lub zarządca zobowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany. W przypadku braku wywiązania się z obowiązku zostanie wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i naliczenie opłaty za odpady niesegregowane."

Oprac. Krzysztof Ostapiuk
Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy
Dodaj komentarz

UWAGA! Dodawanie komentarzy tylko dla zarejestrowanych użytkowników. ZALOGUJ SIĘ | ZAREJESTRUJ SIĘ